Kjell & Company


Fakta


Grundat: 1988
VD: Andreas Rylander
Ägare: FSN Capital / Familjen Dahnelius
Omsättning: 1,7 miljarder
Antal varuhus: 130 butiker i två länder

Att sälja allt inom hemelektronik med passion och kunskap har visat sig vara ett vinnande koncept för Kjell & Company. Från starten 1988 i Sundsvall har företagets butiker spridit sig över Sverige och även Norge i snabb takt. Idag är det VD Andreas Rylander och resten av ledningsgruppen som ser till att engagemanget och kunnandet fortsatt hålls vid liv, och att expansionen fortsätter. Numera i minst lika hög grad via e-handel.

Ett par saker som utmärker Kjell & Company kommer snabbt till synes i butikerna: Det smarta sättet att få plats med tusentals produkter i butiker som alltid känns små och intima, samt medarbetarnas glädje inför att dela med sig av sitt gedigna kunnande. Ingetdera är förstås en slump, utan resultatet av genomtänkt planering. Framför allt kunskaperna.

Målet är att alla säljare ska ha bra koll på den senaste teknikutvecklingen, och kunna hjälpa varje kund till en bra lösning. Att detta verkligen sker säkrar företaget genom sin egen skola, Kjell Academy. Där möter säljarna lärare som inte bara leder utbildningar online utan även skapar filmer och böcker.

I butikerna samsas kända varumärken med Kjell & Companys egna produkter. Dessa designas och utvecklas av företaget och tillverkas sedan till största delen i Asien. Mycket av koordinerandet sker via ett inköpskontor i Shanghai. Från tillverkarna fraktas sedan produkterna till logistikhubben i Malmö, för vidare transport till butikerna.

Vi vill lyfta Kjell & Company för deras sätt att skapa kunniga och engagerade medarbetare som med sin kunskap om hemelektronik bär fram varumärket på ett imponerande sätt.

Ladda ned den fullständiga rapporten

Upplev digitaliserade arbetsflöden

Framtidssäkra verksamheten genom att bygga skräddarsydda applikationer som digitaliserar era verksamhetskritiska affärsprocesser
Boka demo

Några av våra kunder