Flexibel webbtjänst för serviceanmälan

Bariums tjänst för serviceanmälan är tillgänglig via webb, mobil och surfplatta och redo att användas direkt
Boka demo

Flexibel webbtjänst för användarvänlig serviceanmälan

Barium serviceanmälan är ett effektivt verktyg för så väl kund som administratör, servicetekniker och chef, och till och med externa entreprenörer. Kunden rapporterar fel via formulär på webben, i mobilen, på surfpla an eller via mail som går direkt in i systemet (Email-to-Case). Ärendena kan kategoriseras automatiskt och går sedan direkt till rätt serviceteknikers eller entreprenörs inkorg, tillsammans med ärendeinformation, karta och vägbeskrivning – samtidigt som administratörer kan fördela uppgifter och styra prioritet efter behov. Utförda åtgärder registreras i ärendet, vilket ger full spårbarhet och möjlighet till uppföljning.

Registrering via webben

Arbetsuppgifter till dator eller mobila enheter

Smidig administration och överblick

  • Låt kunden registrera serviceärenden på er hemsida eller under mina sidor
  • Anpassa formulär och design enligt era önskemål
  • Ärendet fördelas ut automatiskt till rätt enhet
  • Kunder får återkommande feedback kring hur ärendet hanteras
  • Servicetekniker kan arbeta med ärenden på språng eller via valfri mobil enhet
  • Inbyggda funktioner för karta och vägbeskrivning
  • Visa och lägg till bilder, bilagor och extra information kring ärendet
  • God överblick och möjlighet att ändra och fördela ärenden från kundtjänst
  • Uppföljning och statistik med self-service funktioner
  • Frånvarohantering och enkel administration av värdelistor
  • Integrera och utbyt information med fastighetssystem och affärssystem

Lyft kundservicen till nästa nivå

Med Bariums system för serviceanmälan så kan ni ge bättre kundservice utan merjobb eller ökad administration.

Kunden rapporterar

Kunden rapporterar fel via formulär på webben, i mobilen, på surfplattan eller via mail som går direkt in i systemet

Smart ärendehantering

Ärendena kan kategoriseras automatiskt och går sedan direkt till rätt serviceteknikers eller entreprenörs inkorg, tillsammans med ärendeinformation, karta och vägbeskrivning.

Prioritering och uppföljning

Administratörer kan fördela uppgifter och styra prioritet efter behov. Utförda åtgärder registreras i ärendet, vilket ger full spårbarhet och möjlighet till uppföljning.

Kostnadseffektivt och skalbart

Vi tror på att sänka trösklar för att införa nya verksamhetsstöd - därför har vi skapat hela lösningen i vår molntjänst. Det går enkelt att komma igång och det krävs varken installation, investering i hårdvara eller långa konsultprojekt.

Så här hjälper vi dig

Servicetekniker

Arbetsordrar via webb, mobil eller surfpla a, med all tillgänglig information, kartfunktioner och vägbeskrivning till platsen där felet uppstå.

Chefen

Kvalitetssäkrat arbetsflöde med mycket god överblick, uppföljningsverktyg och dynamiska webbrapporter med möjlighet att snabbt upptäcka återkommande problem och flaskhalsar.

För IT & verksamhetsutvecklare

Flexibel plattform som uppmuntrar till samverkan och förändring, har goda integrationsmöjligheter och bygger in SLA-hanteringen genom deadlines och automatiska påminnelser eller eskalering.

Administratören

Total överblick över pågående och avslutade ärenden, möjlighet till kategorisering och prioritering och automatiska meddelanden till kund via e-post eller sms.

Våra kunders berättelser

Fastighetsägarna lanserade en ny webbtjänst för sina medlemmar
- Fastighetsägarna Dokument

– Nu kan vi ge våra medlemmar bättre service. De får bättre överblick och kontroll samt sparar mycket tid. Webbtjänsten effektiviserar deras arbete, är enkel att använda och dessutom är säkerheten betydligt bättre. Det är väldigt stor skillnad jämfört med vår tidigare tjänst, säger Sofie Roy-Norelid, chef inom affärsutveckling och administration på Fastighetsägarna Sverige AB.

Fastighetsägarna

100 digitala blanketter

5000 slutanvändare

500 kunder anslutna

12 integrerade fastighetssystem

Prissättning

Vi har en flexibel och skalbar prismodell som gör det enkelt att komma igång.

Mindre verksamhet

10-50 användare
300SEK
  • Webbformulär för serviceanmälan
  • Ärendehantering och prioritering för kundtjänst
  • Mobilt gränssnitt för servicetekniker och fältpersonal
  • Administrationsgränssnitt
  • Listor och rapporter för statistik
Köp det här paketet

Mellanstor verksamhet

51-100 användare
Offert
  • Designa och anpassa arbetsflödet efter era specifika önskemål
  • Förbättra kundnöjdhet med e-tjänster och processer för flera ändamål
  • Fler användare och rapporter
  • Integrera mot fastighetssystem samt verksamhetssystem
Köp det här paketet

Stor verksamhet

över 100 användare
Offert
  • Designa och anpassa arbetsflödet efter era specifika önskemål
  • Förbättra kundnöjdhet med e-tjänster och processer för flera ändamål
  • Fler användare och rapporter
  • Integrera mot fastighetssystem samt verksamhetssystem
  • Utöka servicearbetet till övriga avdelningar och nyttja samma plattform för att konsolidera system.
Köp det här paketet
Priset avser per månad och användare

Boka demo

Vill ni se hur vi kan förbättra er kundservice och öka produktiviteten i hela organisationen? Lämna era kontaktuppgifter så återkommer vi inom kort.