Många bostads- och fastighetsbolag har hamnat i en föråldrad systempark, delvis driven av tidigare leverantörer och inlåsningseffekter där en ovilja till integration med andra system har satt käppar i hjulen för fastighetsbolag som vill digitalisera sig. Med Barium blir det möjligt att lägga ett lager ovanpå sitt fastighetssystem, så att det går att digitalisera enstaka eller flertalet verksamhetsprocesser på mycket kort tid. Med hjälp av smarta funktioner är det möjligt att skapa skräddarsydda applikationer utan långa konsultprojekt. Är ni redo att börja effektivisera era processer och leverera ett bättre kundvärde redan idag?
Förbättrad kostnadskontroll och styrning genom att digitalisera och standardisera inköpsprocessen. Processefterlevnad, automatisering och förbättrad spårbarhet med uppföljning.
Skapa smarta e-tjänster och ett användarvänligt handläggningsstöd för att sköta diverse hyresärenden som kan komma in via hemsida eller kundtjänst. Bygg upp en kunskapsbank för att snabbt svara upp mot återkommande frågor.
Ifall ni saknar bra avvikelsehantering i ert fastighetssystem så är det lätt att sätta upp flöden för avvikelser, förbättringsförslag, tillbud och incidenter i Barium.
Om ni använder externa inkassotjänster så går det enkelt att sätta upp flöden där era handläggare kan samverka med de externa - så att ni har en gemensam kundbild. Med hjälp av integration mot fastighets- & ekonomisystem så kan flödet starta igång med automatik.
Om er primära verksamhet är bostadsuthyrning så är det smidigt att kunna digitalisera och effektivisera det manuella arbetet med att hantera dessa former av hyresärenden.
Enkel och smidig hantering av fel- och serviceanmälan. Använd Bariums felanmälningsprocess om ni vill skapa en enkel e-tjänst ihop med handläggningsgränssnitt och mobilstöd.
Enklare och smidigare hantering av betalningsärenden och en kvalitetssäkrad och standardiserad process där alla typer av hyresärenden hanteras på ett likartat sätt. Det är resultatet när Barium på väldigt kort tid införde en gemensam process för hantering av hyresärenden för bostadsbolaget Willhem. Dessutom har det externa inkassobolaget integrerats i processen och därmed i Willhems system.
Antal lägenheter: 25 000
Områden: 13
Anställda: 200
Transparens
Minskad administration
Säkra överlämningar
– Nu kan vi ge våra medlemmar bättre service. De får bättre överblick och kontroll samt sparar mycket tid. Webbtjänsten effektiviserar deras arbete, är enkel att använda och dessutom är säkerheten betydligt bättre. Det är väldigt stor skillnad jämfört med vår tidigare tjänst, säger Sofie Roy-Norelid, chef inom affärsutveckling och administration på Fastighetsägarna Sverige AB.
100 digitala blanketter
5000 slutanvändare
12 integrerade fastighetssystem
500 kunder anslutna