Kundcase
Granngården

Granngården transformerar sin reklamationshantering

Ladda ner vårt kundcase med Granngården

 

Granngården är ett anrikt företag som grundades 1880. Företaget erbjuder produkter och tjänster för framförallt lantbruk, trädgård, husdjur och hemmet i sina över 100 butiker runtom i landet samt e-handel.

De runt 800 anställda i organisationen arbetar för att erbjuda kvalitetsprodukter till sina kunder som främjar ett mer jordnära liv.

Manuella arbetsmoment är en tidstjuv i de flesta organisationer. Granngården är inget undantag. Trots att det fanns en tydlig arbetsprocess så kunde de befintliga systemen inte täcka varje del. Konsekvensen blev att luckorna täpptes till med bland annat kalkylark, mail, telefonsamtal med mera. I fallet kalkylark handlade det ofta om att kunna lappa ihop siffrorna så gott det går för att redovisa dessa mot leverantörer.

Resultat:

  • Tidsbesparingar 
  • Förbättrad kommunikation mellan avdelningar
  • Aktuell och kvalitetssäkrad data 
  • Korrekt kompensation från leverantörer på grund av rigida processer och processefterlevnad
  • Mer tid till innovation och utveckling vilket underlättat och motiverat anställda
  • Förbättrat beslutsstöd via integrationer mot BI-verktyg. 

 

Ladda ner kundcase

 

Redan nu kan vi säga att vi har sparat mängder med tid och att vi arbetar mer effektivt - och ändå har vi bara kommit en liten bit på vägen av det vi vill åstadkomma.

Michael Wedin

Reklamations och avvikelseutredare

Upplev digitaliserade arbetsflöden

Framtidssäkra verksamheten genom att bygga skräddarsydda applikationer som digitaliserar era verksamhetskritiska affärsprocesser
Utforska våra lösningar

Några av våra kunder