Automatiseringspodden
I en värld där IT ofta kan ses som ett hinder och ibland något mer oförståelig för verksamheten har Åhléns valt att omfamna och satsa på IT. Hur har de gått tillväga med detta? För att reda ut detta har vi med oss Svante Lindgren, fd. Supply Chain Manager på Åhléns, i det första avsnittet av den andra säsongen av Automatiseringspodden.
Åhléns har genomgått en enorm transformation från fysiska varuhus till att bli en marknadsplats som även lägger stor vikt på den digitala sidan och nya kundbehov. En resa som har gått snabbt och även påverkat alla delar av organisationen, inte minst Supply Chain. Med sina 8 år på företaget får vi en inblick i navet av ett av Sveriges mest kända varumärken.
Detta och mycket mer försöker vi reda ut i det senaste avsnittet av Automatiseringspodden.
Lyssna till hela avsnittet nedan.
“Man kommer inte undan det där med IT utan det är bara att omfamna och lära sig att förstå så man verkligen kan nyttja styrkorna - speciellt gällande e-handeln”Svante Lindgren
fd. Supply Chain Manager
Åhléns